Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

Ελλάς ... στο "μεγαλείο" σου....

Η έξοδος της Ελλάδας από την κρίση...τα χρήματα τώρα κ η ανάπτυξη μας προσπέρασαν... 

Αυτό είναι γεγονός... Το θέμα τώρα είναι πως θα τη βγάλουμε καθαρή μετά από όλα αυτά, αφού οι επιχειρήσεις έφυγαν ή έκλεισαν κ έμεινε τόσο εργατικό δυναμικό άνεργο μαζί με τα ερειπωμένα εργοστάσια. 


Αυτό που πρέπει να γίνει είναι...



....η εκμετάλλευση των εφοδίων που μας έχουν μείνει... Η Ελλάδα πλην του τουρισμού κ της αγροτιάς έχει κ αλλο ψωμί να φάει πλέον.... Εργατικό δυναμικό υπάρχει οκ, αλλά τι να το βάλεις να κάνει...?που να δουλέψει άραγε? Σε τηλεφωνικά κέντρα? Πχ costumer care k support όπως έχουν οι Ινδοί? Μάς πρόλαβαν κ μάλιστα με πολύ καλύτερα αγγλικά από τα δικά μας...(σηκώνει διαφωνία το ξέρω αλλά έτσι είναι κ ας μην το παραδεχόμαστε λόγω της κακής τους προφοράς...κ εμείς κακή προφορά έχουμε για τους native speakers). Άρα πάει αυτό... 

Το θέμα δεν είναι να βγάλεις κάτι που θα απευθύνεται στο ελληνικό κοινό, γιατί μην ξεχνάμε ότι δεν έχει να φάει καλά καλά το 60% του πληθυσμού, πώς θα του δημιουργήσεις λοιπόν ανάγκες κατανάλωσης την ώρα που από μόνο του το Ελληνικό αγοραστικό κοινό μειώνει ολοένα και περισσότερο τα βασικά του έξοδα... 

Πρέπει λοιπόν να εστιάσουμε στην εξαγωγή είτε προϊόντων είτε υπηρεσιών αρεστά προς το εξωτερικό.. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι γραφιστικές εταιρείες, οι οποίες δεν έχει σχεδόν καθόλου σημασία που έχουν την έδρα τους (αν εξαιρέσουμε το γεγονός μη σταθερής φορολογίας της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια) κ μπορούν να προωθούνται και να εστιάζουν στο εξωτερικό. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο που μια εταιρεία με 15 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο μπορεί να συγκαλεί meetings κάθε Δευτέρα με όλα της τα στελέχη σε όλο τον κόσμο χωρίς καμία μετακίνηση. Έτσι ακριβώς έχει αρχίσει και γίνεται κ με τους πελάτες κ προμηθευτές.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι ότι όσα κονδύλια και αν δοθούν από την ΕΕ (ΕΣΠΑ ΜΕΣΠΑ κ δεν ξέρω εγώ τι άλλο) αν δεν υπάρξει πρώτα η σωστή (οργάνωση) ενημέρωση παράλληλα με τη χρηματοδότηση  όλα τα λεφτά θα πέφτουν στον καιάδα.. 

Έβλεπα τα προγράμματα που έδωσαν πχ για τα σεμινάρια κατάρτησης για τα superfoods κ τη μόδα στην Έλλάδα όλοι οι παραγωγοί να στραφούν σε αυτές τις καλλιέργειες θολώνοντας τον κόσμο με αριθμούς κ εικονικά έσοδα.. Πολλοί πείστηκαν (που καλά έκαναν στη θεωρία οι άνθρωποι) αλλά που να ήξεραν ότι αν δεν γίνει οργανωμένο το έγκλημα δεν θα έχει αποτέλεσμα. Εντομεταξύ κ πολλοί που παρακολούθησαν δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο, ήταν δλδ απλοί άνεργοι που δεν είχαν ούτε 10.000 ευρώ στην άκρη να επενδύσουν για την αγορά και εγκατάσταση ενός χωραφιού πχ goji berry. Οπότε φτάνοντας στο σημέιο να ανοίξουν τα προγράμματα για νέους αγρότες και τα τεράστια προβλήματα ήταν 2:

1ον δεν υπήρχαν λεφτά από τους υποψήφιους, με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν μόνο όσοι ήδη είχαν τη ρευστότητα (μεγαλοαγρότες με παιδιά ήδη εξασφαλισμένα) και
2ον αν κάποιος άσχετος με το αντικείμενο ήθελε να στραφεί στόν τομέα αυτό και απλά να επιχειρήσει κάνοντας μια καλλιέργεια για να έχει εισόδημα, δεν είχε που να διαθέσει το προϊόν του αργότερα.

Το αποτέλεσμα για ακόμη μια φορά ήταν η ενδυνάμωση των ήδη δυναμωμένων στρωμάτων.

Γιαυτό λοιπόν απέτυχαν τα όσα χρήματα μας έδωσαν οι Ευρωπαίοι..

Τα παιδιά των μεγαλοαγροτών  (με κύκλο εργασίας πάνω από 100.000 χιλιάρικα ετησίως) πήρανε τη γη επένδυσαν, ήδη κερδίζουν, κ ο απλός κοσμάκης που έχει ξεμείνει από την εποχή της βιομηχανίας στα μεγάλα αστικά κέντρα πάλι δεν είχε ούτε δουλειά ούτε εισόδημα..


Αλλάζοντας λίγο τόνο και τομέα θα φέρω ένα άλλο, λίγο πιο αισιόδοξο παράδειγμα.


Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αλλά κ παράλληλα δυνατό παράδειγμα είναι η "πρωτοβουλία"(?) των απολυμένων από το εργοστάσιο της coka-cola που άνοιξε σαν green cola. Αν αυτή η εταιρεία δεν εδραιώσει κ κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά δεν πρόκειται να πάει παραέξω (να φέρει δλδ καλά νούμερα πωλήσεων εντός Ελλάδας για να μπορεί να αντέξει η τσέπη της το κυνήγημα εξαγωγών). Πρέπει να ενισχυθεί πρώτα από το δικό μας σπίτι (αφού ούτως ή άλλος ή κατανάλωση αναψυκτικών γίνεται ακόμα από τον ελληνικό λαό) για να της δοθεί η δύναμη σε 5-10 χρόνια κ με ένα κυρίαρχο για την ελληνική αγορά προϊόν να μπορεί να ανταγωνιστεί την βασίλισσα του χώρου coca cola... Υποθέτω ότι κάπως έτσι ξεκίνησε κ η Pepsi co. κ έφτασε 2η σε πωλήσεις... Πιστεύω είναι η σειρά μας... Απλά με παααρα πολύ λιγότερα κεφάλαια και πολύ λιγότερο διαθέσιμο χρόνο για χάσιμο.

Αν υπάρξει όμως νέα συμφωνία... Με μεγαλύτερο χρονοδιαγραμμα αποπληρωμής κ ηπιότερουυς τρόπους φορολόγησης των "ευπαθών" ομάδων (συνταξιούχων, νεοπροσληφθεντων ιδιωτικών υπαλλήλων κτλ)   τότε τα πράγματα θα επιταχυνθούν υπερβολικά. Αρκεί κ ο Έλληνας να είναι έτοιμος να αλλάξει κ να αφομοιώσει έναν πιο Ευρωπαϊκό τρόπο νοοτροπίας κ υπευθυνότητας. 

Από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο:
  • Όχι στην ενίσχυση των ήδη εύπορων κοινωνικών ομάδων (γιατί μη γελιόμαστε παρά την κρίση πολλοί είναι αυτοί που δεν έχουν επηρεαστεί σχεδόν καθόλου)
  • Όχι στη φοροδιαφυγή του κάθε ένα με ότι συνεπάγεται όλο αυτό
  • Όχι να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα
  • Όχι στα ρουσφέτια για να κάνουν βόλτες ανά την Ελλάδα οι φαντάροι για να είναι κοντά στη μαμά ή να είναι μη τους τυραννάει κάποιος υψηλόβαθμος σε στρατόπεδο
  • Όχι άλλος ρατσισμός κατά των γειτονικών μας χωρών. Είναι εργατικό δυναμικό, το οποίο μην ξεχνάμε ότι αν του συμπεριφέρομασταν καλύτερα ίσως να ήθελε να μείνει μόνιμα (φορολογηθεί κ συμβάλλει στην Ελληνική οικονομία)κ να μην ήθελε να γυρίσει αρων αρων στην χώρα του μετά από 3-4 χρόνια για να "επενδύσει" σε ένα σπίτι κ μια καλύτερη ζωή. Γιατί στο κάτω κάτω πολλοί Έλληνες αντίστοιχα έκαναν τα σπίτια τους έτσι με χρήματα από τη Γερμανία κ άλλες χώρες μεταναστεύοντας αρχικά κ επιστρέφοντας αργότερα στην Ελλάδα κατά την συνταξιοδότησή τους...
  • Όχι στην λεγόμενη πελατειακή σχέση διοικητικών με ψηφοφόρους (θα σε βάλω στο πρόγραμμα γιατί έχω να παίρνω ψήφους
  • Όχι στις ακαταλαβίστικες εγκυκλίους για κατάθεση δικαιολογιτικών για εργασία (για 3μηνα - 5μηνα χωρίς ουσία, είναι ξεφτίλα να το λες "ένεση τόνωσης της οικονομίας")
 Αλλά και σταδιακά και μακροπρόθεσμα:
  • Ναι στην μετονομασία του (θεωρητικά) ευπαθή αγρότη σε ιδιώτη επαγγελματία και στην ισότιμη φορολόγησή του με όλους τους υπόλοιπους επιχειρηματίες
  • Ναι στην ομαδοποίηση, κατάταξη και είσπραξη ασφαλιστικών εσόδων ανάλογα με το εισόδημα
  • Ναι στη ΣΩΣΤΗ ενημέρωση των πολιτών για προγράμματα (όχι μίζες για διαφημίσεις στα κανάλια) ξέρετε πλέον ο κόσμος δεν ασχολείται πολύ με την τηλεόραση ή δεν μένει στην Αθήνα να βλέπει τις γιγαντοοθόνες. Δώστε χρήματα στα ΕΛΤΑ να στέλνουν μαζικά γράμματα στους πολίτες για την ενημέρωση του κράτους προς τον πολίτη ΕΛΕΟΣ!
και πολλά άλλα #ΝΑΙ ή #ΌΧΙ που ΠΟΤΕ δε θα ερωτηθούν ούτε δε θα ενημερωθούν οι πολίτες κ η ΕΕ..

Είμαστε έρμαια των πολιτικών παιχνιδιών. κ τηρώντας την αποχή είτε για εκλογές είτε για δημοψηφίσματα το μόνο που καταφέρνουμε είναι να ενδυναμώνουμε την ψήφο των υπολοίπων που ακόμα τρώνε κουτόχορτο..
Αυτά... 
Ευχαριστώ για την ανάγνωση και πάλι.. και καλό, επιτέλους εμφανιζόμενο, καλοκαίρι!


Νίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου